підручники для дітей я.а.коменського
Коменського ні за змістом, ні з методичної точки зору.
Найбільшою популярністю серед вчителів та учнів користувались видимий світ у малюнках та відкриті двері до мов і всіх наук. Вихованню дітей цього віку він присвятив роботу під назвою материнська школа. Головним призначенням цієї школи він вважав захист дитини від шкідливих впливів, а також створення твердої основи для всієї системи наступного навчання і виховання. Тут визначався зміст, організація, методи виховання дітей в сімї і обов язки батьків. Найбільшою популярністю серед учителів та учнів користувались видимий світ у малюнках та відкриті двері до мов і всіх наук. Суттєво, що всі коротенькі оповіді для дітей не лише проілюстровані, але і чітко систематизовані. Звичайно, дитяче пізнання вчений розпочинає зі знайомства з рослинним і тваринним світом. Завершує ж цей процес він дитячим знайомством з тодішнім світом професій, ремеслами і суспільним життям. Вимоги до підручників. Ряд дидактичних поглядів коменського відобразилися у сформульованих ним вимогах до підручників, та власне у самих підручниках, ним складених. 1) для кожного класу повинен бути окремий підручник, який відповідає віковим особливостям дітей; 2) написані зрозумілою і доступною мовою, всі складні терміни повинні бути подані рідною мовою; 3) невеликі за об’ємом. В цьому підручнику я. Коменський першим серед педагогів виявив турботу про те, щоб діти одночасно пізнавали слова і речі. Звичайно, дитяче пізнання вчений розпочинає зі знайомства, з рослинним і тваринним світом. Найбільшою популярністю серед вчителів та учнів користувались “видимий світ у малюнках” та “відкриті двері до мов і всіх наук”. В цьому підручнику коменський першим серед педагогів виявив турботу про те, щоб діти одночасно пізнавали слова і речі. У тяжкий період втрати національної незалежності чеського народу коменський намагався допомогти своїй вітчизні шляхом поліпшення системи навчання і виховання молоді. Темою його книги “материнська школа” стало виховання дітей в сім ї. Суттєво, що всі коротенькі оповіді для дітей не лише проілюстровані, але і чітко сис - тематизовані. Цей підручник – перша у світі ілюстрована книга для дітей. Вона була перекладена на багато мов світу, довго служила у якості підручника для початкового навчання. Вперше була видана на україні на початку xix ст. Питання виховання та шкільної дисципліни у працях я. У працях коменського є багато вказівок щодо різних видів виховання, але цим проблемам він надає дещо менше уваги і не розробляє їх ґрунтовно. Коменський висуває ціле вчення про моральне виховання та шкільну дисципліну.
Це зрозуміло, адже моральність входить до трьох основних якостей людини, які складають її суть. У тяжкий період втрати національної незалежності чеського народу я. Коменський намагався допомогти своїй вітчизні шляхом поліпшення системи навчання і виховання молоді. Коменський про школу, вчителя та моральне виховання дітей. Коменського закладені ідеї виховання особистості, виховання людяності в людині. В основі вчення про виховання особистості лежить ідея виховуючого навчання і природовідповідності. Коменський вважав, що починати навчання треба якомога раніше, що навчальний матеріал повинен обов язково відповідати вікові учнів, і був переконаний у тому, що розум людини спроможний охопити все, що завгодно. Підручник витримав величезну кількість видань різними мовами, а його перероблені варіанти використовувалися в європейських школах аж до кінця xix ст. Прагнучи пробудити в дітях інтерес до занять, коменський, зокрема, широко використав метод драматизації навчального матеріалу.
Коменський і сучасна педагогічна наука. Ми бажаємо, щоб умам втілено було всю. Сукупність кращого з усієї галузі знання. Учитель повинен знати особливості дітей, не підходити до всіх однаково; потрібно виховувати інтерес і увагу до навчання, збудження уваги до навчання — найперша турбота вчителя; сама школа повинна бути приємним місцем; найбільше значення в навчанні мають досконалі й раціональні методи навчання, вони повинні узгоджуватися з природою дитини. Характеристика навчальних книг я. Коменський висловив низку цінних думок щодо того, яким повинен бути підручник. Свої теоретичні розробки він здійснив і на практиці, створивши декілька зразкових для свого часу підручників. Він вимагав, щоб підручник містив досить повний навчальний матеріал і в той же час був коротким, не мав нічого зайвого, відволікаючи непотрібними деталями від головного. Матеріал у підручнику повинен бути розташований систематично і викладений доступною дітям, ясною, простою мовою. Зі складених педагогом підручників особливо широку популярність одержали. Ян амос коменский (чеш. Jan amos komensk лат. Enius; 28 марта 1592, нивнице, южная моравия — 15 ноября 1670, амстердам) — чешский педагог - гуманист, писатель, общественный деятель, епископ чешскобратской церкви, основоположник научной педагогики, систематизатор и популяризатор классно - урочной системы. Первоначальное образование ян получил в братской школе.
От чумы умерли его отец, мать и две сестры. Советское учительство найдет в них богатые педагогические мысли, облегчающие решение многих методических вопросов. Коменський — загальновизнаний батько дидактики. Вказавши, що виховання людини потрібно починати з освіти, коменський розробив закінчену теорію навчання – дидактику, або як він пише у передмові до “великої дидактики“. “універсальне мистецтво всіх вчити всьому легко, швидко, ґрунтовно, притому вчити так, щоб неуспіху бути не могло“. Коменського але праву можна назвати батьком сучасної педагогіки. Він одним з перших спробував відшукати і привести в систему об єктивні закономірності виховання і навчання, вирішити питання, на які не змогла дати відповіді колишня педагогіка. У трактаті розглянуті питання не тільки навчання, а й виховання (розумового, фізичного, естетичного), школоведения, педагогічної психології, сімейного виховання. Нс залишив своїх педагогічних задумів я. Коменський і під час перебування в угорському місті шарош - патаке в 1650 - 1654 рр. Во втором томе представлены работы, относящиеся ко второму периоду жизни и творчества я. Коменского, и фрагменты из его последнего большого философского труда всеобщий совет об исправлении дел человеческих, в которых… развернуть. «избранные педагогические сочинения я. В первой части мы помещаем три главнейших общепедагогических сочинения. Коменський пропонує нову школу, де навчання й виховання буде узгоджене з природою в цілому і з віковими особливостями дітей зокрема, де виховуватимуться нові люди, які потім побудують нове життя. Він не виділяв людини з природи, а розцінював її як частину природи, підпорядковував загальним законам природи. Найбільш цікавим для сучасної педагогіки є розроблений я. Коменським принцип природовідповідності. Цей принцип у його системі є методологічним. Головні заповіді природовідповідності навчання (за я. Дитинство — весна, юність — літо, змужніння — осінь, стар. Для дітей до 6 років він пропонує материнську школу, виховання вдома, під наглядом матері. У цей час треба розвивати їх мову, збагачувати запас уявлень про навколишнє життя, привчати до самообслуговування, поміркованості, охайності, пошани до батьків і старших, правдивості, справедливості, слухняності. Коменського вважають батьком дидактики. Він уперше створив вчення про сутність, основні принципи і методи навчання, класно - урочну систему.
У “великій дидактиці” (1632 р. ) визначив завдання освіти; виступав за енциклопедичність, посильність, доцільність змісту освіти, єдність і наступність шкіл усіх типів, пропонував концентричний спосіб розміщення навчального матеріалу.
Виклад повинен бути повним і ґрунтовним, але подавати основні речі в небагатьох чітко сформульованих і легких для запам’ятовування правилах; 4) ілюстровані і привабливі; 5) слова подавались би у поєднанні з речами і. „вступ до латинської мови”, „зал латинізму”, „найновіший метод мов”. Будучи обраним головою общини чеських братів, коменський у 1648 р. Повертається в лешно. Коли община розпалась, зайнявся викладацькою діяльністю. Коменський – син своєї епохи і в його світогляді відбилися суперечності перехідного періоду від феодалізму до капіталізму, боротьби прихильників реформації і контрреформації. Він був активним діячем релігійної організації і в той же час устремління коменського – і наукові, і практичні – були спрямовані в реальний світ і на покращення життя в ньому.
„вступ до латинської мови, „зал латинізму, „найновіший метод мов. Коменський - син своєї епохи і в його світогляді відбилися суперечності перехідного періоду від феодалізму до капіталізму, боротьби прихильників реформації і контрреформації. Він був активним діячем релігійної організації і в той же час устремління коменського - і наукові, і практичні - були спрямовані в реальний світ і на покращення життя в ньому.
Коменський запровадив вікову періодизацію розвитку дітей і, згідно з нею, систему шкільної освіти та її зміст. Він запропонував таку періодизацію в системі народної освіти. Дитинство, отроцтво, юність, змужніння. Кожний період триває 6 років. У дитинстві (від народження до 6 років) діти виховуються вдома, під наглядом матері.
Коментарі
Дописати коментар