причини та передумови виникнення та осмислення етики журналіста
— звичай) — набір правил і норм поведінки, яких мають дотримуватися всі, хто збирає, опрацьовує та поширює масову інформацію. Кінець 80 - х — початок 90 - х років минулого століття характеризувався розвитком і повною свободою в діяльності мас - медіа. З явилися тисячі нових видань і майже всі вони знаходили свого споживача. Повна самостійність, боротьба за виживання і комерціалізація роботи медіа в багатьох випадках витіснили етичні норми журналістської. Перша хвиля інтересу до етики прокотилася на початку хх сторіччя, у період розквіту могутніх газетних монополій у європі та америці. Друга хвиля інтересу бере початок ще у середині хх століття. Сутність і норми етики. Журналісти мають враховувати не тільки свої особисті та корпоративні інтереси, а передусім інтереси суспільства загалом та окремих соціальних груп зокрема. Для чого потрібна (завдання). Проблеми журналістських кадрів визначаються не тільки кількісною потребою в журналістах, але й якісними характеристиками. Професійна етика — галузь етичної науки, що вивчає систему моральних норм і принципів, які діють у специфічних умовах взаємин людей у сфері визначеної професії. Безпосередньо це було пов язано з розвитком нових - перш за все біомедичних - технологій, застосування яких породило суто практичні ситуації, що вимагали певних, емпірично фіксуються і перевіряються відповідей на філософсько - етичні питання про межі життя і смерті, цінності життя, межах автономії особистості. Прикладна етика, власне, і є така область знання і поведінки, яка має справу з практичними моральними проблемами, що носять прикордонний та відкритий характер. Метою етики є раціональне обґрунтування моралі та виявлення її природи, сутності, місця і значення у розвитку людини і суспільства. Задоволення, на його думку, свідчить про правильність дій людини, а страждання – про неправильність. Благо не може приносити страждання. історичний розвиток моралі прийнято вважати, що мораль виникла у родовому суспільстві. Глава 6 службовий етика журналіста. >библиографический список. Журналістська етика – етика тих, хто користується інформаційними коштами своєї діяльності, що зачіпає той чи інший коло громадськості; у сенсі до цій сфері належать як і редакції і видавництва разом із технічними центрами, підтримують роботу журналістів чи редакцій. Професійна мораль є конкретизацію загальних норм моральності стосовно особливостям тієї чи іншої виду.
1 журналістське людність у особі кожного представника з природних причин є носієм моральної установки на суспільно корисне поведінка; отже, воно безпосередньо включено в моральні відносини суспільства на якості їхніх суб єкта. Походження та існування етики журналістики. Конституційні підвалини та правові визначення для захисту свободи преси в рамках українського законодавства. Основні принципи етики журналістики. Свобода як умова існування інформації. Українське законодавство і захист преси. Концепції свободи преси для суспільства. Професійна етика журналіста мораль як предмет етики - це сукупність правил і норм поведінки, якими людина керується у своєму житті. Вони регулюють ставлення людей одне до одного в приватному спілкуванні, колективі, суспільстві. Оцінювальна, пізнавальна, світоглядна, виховна, регулятивна. Мораль – царина духовного життя людини та суспільства, духовної культури. Етика, предметом вивчення якої є мораль, не формує нори і правила поведінки, а досліджує, систематизує та узагальнює існуючі моральні норми й цінності. Основні різновиди етики. Релігійна, натуралістична (вивчає природу), соціально - історична. Особисті якості журналіста як аспект журналістського текстотворення. Вік, гендерні особливості, тип темпераменту, орієнтація на зовнішній чи внутрішній світ, інтелектуальні, комунікативні, літературні, дослідницькі, артистичні здібності, освіта. Тема п ята професійна підготовка журналістів. Пояснити особливості становлення й розвитку журналістики в україні. Нормативна журналістська етика як зведення етичних правил почала формуватися у другій половині xix ст. існують міжнародні та національні кодекси журналістської етики. Виникла міжнародна організація журналістів (далі мож), у 1954 р. У відповідь було засновано міжнародну федерацію журналістів (мфж), що об єднала усіх професіоналів заходу і відкрила свій офіс у брюсселі. Звідси і нерівномірність розвитку друкарської справи. Міжнародні курси журналістів організовує інститут друку малайзії. В куала - лумпурі пройшли навчання журналісти з бангладеш, індонезії, непалу, філіппін, таїланду і шрі - ланки. Етика ділового спілкування — це нова навчальна дисципліна, становленню і розвитку якої сприяли різні галузі науки (етика, психологія, філософія, соціологія) та практики (управління, менеджмент, маркетинг тощо). Проте найсуттєвіший вплив на неї, звичайно, справили етика і психологія — науки, що займаються людинознавством і вивчають одну і ту ж природу людської поведінки (але під різними кутами зору) і чинники, що впливають на життєдіяльність людей та їхню взаємодію. Як самостіна дисципліна етика ділового спілкування оформлюється в хх ст. <== попередня сторінка. Етика – навчальна дисципліна циклу професійно орієнтованих дисциплін освітньо - професійної програми за спеціальністю “правознавство”. Етика як філософська наука про мораль узагальнює і систематизує уявлення про походження, природу та історичний розвиток моралі, про її сутність, специфіку, закономірності функціонування. Релігійні, натуралістичні та соціально - історичні школи про природу моралі. Проблеми і завдання лікарської, біомедичної, журналістської, економічної, інженерної, комп’ютерної, юридичної етики та етики менеджменту.
Кодекси професійної етики. Етичний кодекс туризму.
Мораль і моральна свідомість мораль – феномен природний чи надприродний. Цінність професіоналізму.
Моральний престиж професії. Незводимість науки до прагматичної функції. Фундаментальна та прикладна наука, наука і техніка.
Коментарі
Дописати коментар